پرسش ها و پاسخ ها
توجه! شما می توانید در این بخش پرسش ها و یا مشکلات خود را از طریق فرم ارسال پرسش در این صفحه با پزشکان کلینیک در میان بگذارید و پاسخ مناسب دریافت نمایید.

درمان دردهای یکطرفه در بیمار سکته مغزی چیست؟

در بیماری که دچار ضعف یا فلج یکطرفه است ، بروز درد در اندام ها، صورت و حتی تنه امری نسبتا شایع است. مکانیسم بروز درد در هر فرد متفاوت است ، شایعترین نوع آن در اثر آسیبهای مکانیکی به بافتهای دچار ضعف بویژه در اندام فوقانی (شانه و دست) است که معمولا به دلیل عدم حمایت صحیح اندام دچار فلج یا تمرینات درمانی غلط بوجود می آید. نوع نسبتا شایع دیگر درد ، درد مرکزی (central pain ) نام دارد که منشاء آن در مغز (و گاها نخاع) بیمار است این نوع درد تقریبا مداوم و با حرکت دادن اندام ها تغییری در شدت آن بوجود نمی آید و معمولا به داروهای ضد درد متداول نیز پاسخ نمی دهد.توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که درد مزمن سبب بروز عوارض مختلفی چون اختلال خواب ، افسردگی ، افزایش ضعف و تحلیل اندام و کند شدن روند توانبخشی خواهد شد بنابراین پیشگیری و یا درمان آن از اهمیت ویژه ای در روند توانبخشی برخوردار است.

Article Rating

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.

ثبت نظر

نام

ایمیل

وب سایت

جستجو در پرسش ها و پاسخ ها
پرسش و پاسخ ها

کانال تخصصی سکته مغزی

هشدار! کلینیک تبسم (توانبخشی بیماران سکته مغزی) شعبه دیگری ندارد

توجه: هرگونه سوء استفاده از نام کلینیک تبسم (با مدیریت و درمان دکتر روزبه کاظمی از سال ۱۳۸۷) و یا آرم ثبت شده و یا اعلام نام دکتر، پروفسور و ... به عنوان عضو کلینیک تبسم در سایت و یا وبلاگ های به غیر از سایت رسمی تبسم (با آرم ثبت شده به شماره ۱۸۲۱۱۸) غیرقانونی بوده و پیگرد قضایی خواهد داشت.