پرسش ها و پاسخ ها
توجه! شما می توانید در این بخش پرسش ها و یا مشکلات خود را از طریق فرم ارسال پرسش در این صفحه با پزشکان کلینیک در میان بگذارید و پاسخ مناسب دریافت نمایید.

علت تورم دست و پا در بیماران سکته مغزی چیست ؟ آیا این مسئله خطری دارد ؟

پرسش مهمی است . بسیاری از تورم ها ( Edema) در اندام تحتانی و حتی فوقانی در مراخل اول بیماری و ناشی از احتباس خون و مایعات در عروق و بافت های بینابینی است که به دلیل عدم انقباض کافی در عضلات دچار ضعف ایجاد می شود . این نوع تورم خطرناک نیست و با درمان های توانبخشی و رعایت دستورات ساده قابل کنترل است. ولی نکته مهم تشخیص تورم های پر اهمیت و بعضا خطرناک است . به طور کلی در صورتیکه تورم به صورت ناگهانی ( ظرف 2-1 روز ) ، همراه با سردرد بویژه در اندام تحتانی ( عدتا ساق پا ) بوده و با کمی تغییر رنگ اندام ( پر خونی تا تیره شدن پوست ) و گرمای موضعی همراه باشد مس تواند نشانه ایجاد لخته در عروق اندام دچار ضعف بوده که یک اورژانس پزشکی است. عوارض ناشی از آسیب به اعصاب محیطی اندام ( بویژه در شانه و دست ) که اغلب در اثر درمانهای توانبخشی غلط بوجود می آید نیز می توتند سبب تورم به همراه درد در اندام مبتلا شود.

محمد تاجیک
# محمد تاجیک
شنبه, 27 آبان,1396 02:47 ق.ظ
سلام پدر من سکته مغزی کرده بیمارستان تو ای سی یو هستن
امروز دیدیمش دستش و پاش باد کرده بود
این باد کردن خطر دارد و علتش به نظر شما
چی میتونه باشه ممنون میشم جواب رو به ایمیلم بفرستید
درود بر شما

پاسخ تبسم:
دوست گرامی
ورم دست و پا بویژه اگر دو طرفه باشد ،معمولا علامت مهمیست و نیاز به بررسی های کامل دارد،در این مورد بهتر است با پزشک مسوول خود مشورت نمایید.
موفق باشید
دکتر روزبه کاظمی

ثبت نظر

نام

ایمیل

وب سایت

جستجو در پرسش ها و پاسخ ها
پرسش و پاسخ ها

کانال تخصصی سکته مغزی

هشدار! کلینیک تبسم (توانبخشی بیماران سکته مغزی) شعبه دیگری ندارد

توجه: هرگونه سوء استفاده از نام کلینیک تبسم (با مدیریت و درمان دکتر روزبه کاظمی از سال ۱۳۸۷) و یا آرم ثبت شده و یا اعلام نام دکتر، پروفسور و ... به عنوان عضو کلینیک تبسم در سایت و یا وبلاگ های به غیر از سایت رسمی تبسم (با آرم ثبت شده به شماره ۱۸۲۱۱۸) غیرقانونی بوده و پیگرد قضایی خواهد داشت.