شنبه، 29 تیر 1398 |

باورهای غلط درباره رژیم های غذایی و لاغری

19 فروردین 1398 09:16 | 0 نظر | 108 بازدید | امتیاز: 5 با 1 رای

اساس کاهش وزن با کم خوردن است

کاهش ورودی کالری در کوتاه مدت ممکن است سبب کاهش وزن شود ولي به مدت طولاني ادامه آن سبب آسیب های جدی به ارگان های مختلف بدن خواهد شد .

کالری ، کالریست و قوم و منبع آن اهمیت ندارد

چنین نیست کالری مواد غذائی مختلف حتی با وجود یکسان بودن در عدد آن از نظر سلامت متفاوت است کالری ناشی از رژیم تمام کربوهیدرات از نظر غذائی به هیچ عنوان با کالری همسان ناشی از رژیم پروتین هم ارزش نیست .

 

 

چربی مضر است و باید از آن پرهیز کرد

این یکی از قدیمی ترین باورهای غلط در رژیم های غذائی است، نکته مهم پرهیز از چربیهای بد، چربیهای ترانس ، هیدروژنه یا اشباع شده و استفاده کافی از چربیهای خوب مثل روغن زیتون ، سویا ، چربی دانه های روغنی و غیره است .

 

مصرف آبغوره و آبلیمو سبب کاهش وزن خواهد شد

این یک باور غلط قدیمی است ، خوردن این مواد حتی با شکم خالی تاثیری بر کاهش وزن ندارد.

 

مصرف چای سبز و قهوه سبب کاهش وزن می شود

مصرف قهوه و چای سبز به اندازه ای که بتوان به شکل کلینیکی روی آن حساب کرد تاثیری بر لاغری و کاهش چربی خون ندارد حتی مصرف کافئین به میزان بالا می تواند کلسترول را افزایش دهد.

قبل از خواب غذا نخورید

یکی از توصیه های جادوئی ست که همه ، سالهاست به آن باور داریم ولی در واقع میزان مصرف کالری در طول روز و ریزه خواری و نوع ماده غذائی است که اهمیت بیشتری دارد و نه زمان مصرف آن .

 

نخوردن یک ماده غذائی سبب کاهش وزن می شود

این تصمیم اغلب سبب افزایش احساس گرسنگی و کاهش متابولیسم بدن و در نتیجه خوردن بیشتر غذا و حتی افزایش بیشتر وزن خواهد شد .

 

ورزش با وزنه سبب لاغری نمی شود

اینطور نیست ورزش با وزنه به صورت منظم سبب کاهش وزن و افزایش محتوای عضله بدن به جای چربی خواهد شد .

امتیاز دهید Article Rating
نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.